Acasă / Blogging / De ce să alegi un blog ca afacere

De ce să alegi un blog ca afacere

Dacă vrei să îţi faci o afacere online din care să câştigi bani îţi recomand să începi un blog.

De ce? Simplu.

Pentru că un blog e platforma perfectă dacă vrei să vinzi ceva. Schemele de îmbogăţire rapidă nu există, iar din click-uri pe reclame faci maxim câţiva cenţi. Facebook şi celelalte unelte reale necesită de cele mai multe ori investiţii în marketing care sunt destul de mari.

Dar să ai un blog, te costă puţin, mai ales comparat cu cât poate genera. Şi aproape oricine se foloseşte de toate platformele, îţi poate confirma că blogul aduce mai multe vânzări decât celelalte.

Totuşi, să nu mă înţelegi greşit. Să ai un blog din care să câştigi bani e greu. Şi necesită timp. E nevoie să înveţi multe lucruri până reuşeşti. Dar dacă te ţii de treaba, îţi spun că finalul merită.

 

Dacă scrii bine, oamenii o să te caute

 

Când începi să devii cunoscut, oamenii încep să apeleze la tine. Unii îţi spun cu ce probleme se confruntă şi îţi cer ajutorul. Alţii îţi trimit doar un mulţumesc pentru munca ta. Câţiva îţi vor spune chiar că le-ai schimbat viaţa. Imaginează-ţi doar…să primeşti într-una mesaje din astea.

Chiar dacă nu ai să fii popular, crede-mă că şi un singur mesaj de genul acesta te face să te simţi bine. Sentimentul că eşti de folos e foarte plăcut. Partea proastă e că există şi unii care te vor critica, orice ai face. Dar chiar şi mesajele pline de ură te pot face uneori să te simţi important.

 

Nu trebuie să ai neapărat produsele făcute

 

Deci nu ai ce să vinzi… Nicio problemă. Ai 3 opţiuni de care te poţi folosi:

  1. Poţi să creezi produse informaţionale (e-book-uri, software, cursuri audio, cursuri video, s.a.m.d.);
  2. Poţi să te foloseşti de marketingul afiliat. Dacă eşti nefamiliar cu termenul, e o metodă prin care prezinţi produsele sau serviciile altora şi îţi iei un comision pentru fiecare vânzare care o generezi;
  3. Poţi să îţi vinzi serviciile.

Prima opţiune e cea mai profitabilă dar durează până creezi ceva de calitate. Poţi să creezi şi produse fizice (cărţi,dvd-uri etc.), dar necesită o mică investiţie.

 

Esti deja expert într-un domeniu

 

Dacă ţi-e teamă că nu îţi cunoşti destul de bine domeniul în care intri, aminteşte-ţi definiţia cuvântului ”expert”. Să fii expert nu înseamnă să ai ani de experienţă sau să fii printre cei mai buni. Înseamnă doar să ai rezultate mai bune decât persoana pe care o ajuţi.

Dacă tu de exemplu ai un blog prin care înveţi bărbaţii să se îmbrace, e de ajuns să te îmbraci la cămăşi şi sacouri. Nu trebuie să ai cele mai mari firme pe tine sau să cunoşti secrete în modă. Mulţi care îţi vor cere ajutorul sunt cei care încă poartă trening.

Şi aşa se întâmplă peste tot.

Sunt sigur că şi tu eşti mai priceput la ceva decât cei care sunt începători.

 

Să-ţi faci un blog nu e aşa de greu

 

Uneori informaţia despre cum să-ţi faci un blog pare copleşitoare. Există tone de teorie despre internet marketing, copywriting şi alte lucruri „necesare”. Dar majoritatea e inutilă şi rescrisă din alte părţi.

Pe scurt, nu trebuie să citeşti mult.

Dacă citeşti un articol şi îl aplici, eşti deja cu un pas peste cei care citesc toată ziua şi nu fac nimic. Să te ţii de treabă e de 1,000 de ori mai important decât cunoştinţele tale. Mulţi renunţă la idea de a face bani din blog, după ce au trecut câteva luni în care s-au simţit copleşiţi şi n-au avut rezultate.

Ei bine, nu ştiu cum să-ţi spun, dar singurul lucru care va crea un brand din blogul tău e persistenţa. La început rezultatele sunt mici sau chiar nule. Dar după un an, doi de activitate continuă îţi garantez că lucrurile încep să se schimbe. Chiar dacă ai blogul mai bun decât toţi competitorii, va dura până eşti observat.

 

Te poţi apuca acum

 

Când începi să scrii pe blog mintea îţi trimite o serie de întrebări că să te descurajeze:

  • Dacă nu cumpără nimeni de la mine?”;
  • Dacă scriu degeaba şi n-o să ştie lumea cine sunt?”;
  • Dacă nu am conţinutul suficient de bun?”;

Ei bine, vreau şi eu să te întreb ceva. De ce eşti aşa perfecţionist? Serios.

Dacă conţinutul tău e folositor în ochii cititorilor te vor plăti fiindcă le rezolvi problemele. Conţinutul perfect nu există. Doar practica te face să scrii mai bine. Şi traficul apare după o perioada îndelungată.

Nu-ţi mai face griji că nu eşti destul de pregătit. N-o să fii niciodată. Poţi doar să devii mai bun cu timpul. Concentrează-te să ajuţi oamenii şi e suficient.

 

Investiţia e mică

 

Cu cât investeşti mai mult cu atât vei avea rezultate mai rapide. Dar spre deosebire de afacerile reale poţi înlocui de multe ori banii cu timpul. De fapt, în primul an te poţi concentra pe scris şi să nu investeşti în nimic în afară de domeniu şi host. Vreo 20 de ore pe săptămână sunt suficiente.

Odată ce blogul tău va creşte, o să creşti şi numărul de ore şi îţi vor creşte şi cheltuielile. Dar cel mai probabil ţi le vei permite atunci. De asemenea, o să investeşti o parte din banii câştigaţi înapoi ca să faci mai mulţi. După ce trec câţiva ani sigur o să-ţi placă unde ajungi.

Dar nu se va întâmpla asta dacă stai şi aştepţi. Trebuie să treci la acţiune.

Deci, ce ai de gând să faci?

Verificați și

creare blog 100% gratuit

Cum să îți faci un blog gratuit

Încă din primii ani de după Revoluție, toată lumea simțea nevoia să se exprime liber, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *